Teknoloji

Retro tarzı korku oyunu Homebody yakında geliyor: nostaljik bir hayatta kalma deneyimi

 
Game Grumps tarafından geliştirilen ve Rogue Games tarafından yayınlanan korku, bulmaca, aksiyon oyunu Homebody, 1 Haziran’da biz oyun severlerle buluşmaya hazırlanıyor. Karanlık bir atmosfer barındıran yapımda bir katil tarafından aranıyormuş gibi buradayız ve atmosferden çıkacağız. Filmlerdeki konsepti benimseyen oyunda peşimizde bir katil var ve biz bir grup arkadaş olarak peşimize düşen katilden kaçmaya çalışıyoruz. Oyunda peşimizde olan katilden kaçmaya çalışırken çeşitli bulmacalar ve zorluklarla karşılaşabiliyoruz ve bunları aşmak için arkadaşlarımızla birbirimize destek oluyor ve bulmacaları da hızlı bir şekilde çözmeye çalışıyoruz.
 
Nostaljik bir hayatta kalma deneyimi
Nostaljik bir hayatta kalma deneyimini bize aktaracak olan yapı, kaygı öğeleri, bulmaca öğeleri ve aksiyon öğelerini içeriyor. Bu unsurların harmanlandığı üretimle birlikte hayatta kalmaya çalışıyor ve hayatta kalmaya çalışırken tüylerimizi diken diken eden durumlar çıkabiliyor. Oyunda hep sağımıza solumuza bakmaya çalışıyoruz ve sağa sola baktığımızda garip sesler duyabiliyoruz. Yapımda her küçük sesle korkuttuğumuz farklı bulmaca türleri var.
 
Bir küme katil tarafından kovalanıyor
 
 
Oyunda kısa bir tatil yapmak için arkadaş grubumuzla kimsenin olmadığı bir yer kiralıyoruz ve biraz takılmak için buradayız. Tabii ki bu takılma normal bir şekilde olmuyor ve günün ilerleyen saatlerinde bir katilin eşimizin peşine düşmesiyle son buluyor. Bu grup genç, bu katil tarafından darp edilir ve izlenmeye başlar. Gecenin karanlığıyla birlikte bu katil kendini daha çok göstermeye başlar ve garip seslerle katil artık gün ışığına çıkmayı beklemektedir. Katilin ortaya çıkmasıyla küme paniğe kapılır ve buradan kurtulmanın yollarını aramaya başlar. İşte burada devreye biz giriyoruz ve hem arkadaşlarımızı kurtarmak hem de kendimizi buradan kurtarmak için karşımıza çıkan çeşitli zorlukların üstesinden gelmeye başlıyoruz.
Bu oyunda daha karanlık bir atmosfer bizi bekliyor ve kendimizi ışığın olmadığı bir karanlığın içinde buluyoruz. Tuzaklarla dolu bu yerden çıkmak için karmaşık bulmacalar çözmeye çalışıyor ve bu bulmacaları çözmek için biraz kafamızı kullanmamız gerekiyor ve karşımıza bazı aldatıcı bulmacalar çıkabiliyor. Bundan dolayı bulmacaları gördüğümüz gibi çözmeye çalışmayabiliriz ama tam tersi bir mantık yürüterek onları ortadan kaldırmaya çalışıyoruz. Her bulmacayı çözdükçe olaylar netleşiyor ve buradan çıkma şansımız artıyor. Bu lojmandan çıkmamız imkansız gibi görünebilir ama bir görebilseniz yaptığımız saldırılarla bu çok daha kolay.
 
 
Oyunda sağlı sollu çeşitli ipuçlarını aramaya başlıyoruz ve çeşitli nesnelerle birlikte etkileşim kurabiliyoruz. Etkileşime girdiğimiz nesneler ve öğelerle bulmacaları çözmeye çalışıyoruz ve olayların gidişatında taraf tutabiliyoruz. Oyunda sağı solu keşfetmek ve çevreyi analiz etmek çok önemli. Çünkü buradan çıkış yolu hem çevreyi gözlemlemek hem de ortaya çıkan bulmacaları titizlikle ortadan kaldırmaktan geçiyor. Oyunda hep girilmeyen alanlara gireceğiz, bakılmayan detaylara dikkat edilecek ve gözümüzü çevreden ayırmamız gerekecek.
 
Retro tarzı bir sanat tarzına sahip
Homebody oyununun grafik yapısına bakacak olursak daha çok retro tarz, grafik tarz ve sanat yapısı ile karşımıza çıkacaktır. Oyun biraz bulanık ve biraz pikselli bir grafik stiline sahip olacak. Aslında, retro tarzı grafik stili de bu stilistik özelliklere sahiptir. Eski moda bir peyzaj stiliyle çağdaş bir deneyim sunmayı amaçlayan mekanın arka planında duygusal bir hikaye de anlatılıyor. Bu hikaye kapsamında kendimizi kapana kısılmış halde buluyoruz. Oyunda bir grup arkadaşımızla birlikte bu maceraya atılıyoruz ve hem bu arkadaşlarımızı hem de kendimizi kurtarmaya çalışıyoruz. Öte yandan kapana kısıldığımız anlarda onların duygularını açığa vurabilir ve yaşadıklarını daha fazla ortaya koyabiliriz. Dolayısıyla onların konuşmalarından ve içinde bulunduğumuz durumdan duygusal olarak etkilenebiliyoruz.
 
Kovalamacanın parçaları var
 
 
Oyunda bulunduğumuz bölümlerde de çeşitli kovalamaca sekansları bulunuyor. Kovulduğu an dizilerle kendimizi bir yerden bir yere koşarken bulabiliriz. Oyunda bulunduğumuz yerde dar koridorlar, uzun ve karanlık alanlar ve dahası bizleri bekliyor. Buradan kurtulmanın yolu arkadaşlarla bir arada olmak ve mantığımızı kullanarak buradan uzaklaşmaktır. Oyun esnasında kendimizi sürekli gergin hissederiz ve bu gergin ortamda kendimizi rahatlatmaya çalışırız. Ancak işler istediğimiz gibi gitmez ve katil sürekli bizimle uğraşmaya başlar. Oyunda, katil oyunda giderek daha sonra ortaya çıkıyor ve hatta aniden arkamızdan atlayabiliyor ve kendimizi her zaman sınırda hissediyoruz. Oyunda bir odaya girdiğimizde öncelikle o amcayı düzgün bir şekilde keşfetmeli, burada bulunan tuzakları ortaya çıkarmalı ve bulmacalar varsa burada ortadan kaldırmalıyız.
 
Gizlilik mekaniği ile saklanabiliriz
 
Oyunda yukarıda bahsettiğim özelliklere ek olarak saklanma mekanikleri de bulunuyor. Bu saklanma mekanikleri ile dolapların içine, başka şeylerin arkasına ve içine saklanabiliyoruz. Katil peşimizden gelirse hızlı kaçmaya çalışıyor ve en yakın saklanma yerine gitmemiz gerekiyor. Katil peşimizde olduğu sürece hızlı koşmaya çalışıyoruz ve bulduğumuz bir dolaba kendimizi atmak zorunda kalıyoruz. Dolapta saklandıktan sonra katil bizi bulamıyor ve bu süreçte kendimize hakim olmamız gerekiyor. Katil gittikten sonra tekrar dolaptan çıkıp oyuna kaldığımız yerden devam edebiliyoruz.
 
 
Homebody’de çözmemiz gereken çeşitli bulmacalar var ve biz bu bulmacaları çözmek için hep etraftan ipuçları bulmaya çalışıyoruz. İpuçlarını bulmak için tek tek çevreyi keşfetmeye başlıyoruz ve bu sırada sağı solu inceliyoruz. Bu nedenle oyun içerisinde keşfetmek ve etrafa bakmak oldukça değerlidir. Gizemli olayları ortaya çıkarmak için keşif olayları da ön plandadır.
 
Önemli seçimlerle kümenin kaderini belirleyebiliriz.
Yukarıda saydıklarım dışında oyunun bir de seçim mekanizması var ve bazı durumlarda yaptığımız seçimlerle gidişatı değiştirebiliyoruz. Örneğin, bir odadan kaçmak ve bir sonraki odaya geçmek için bir diyalog penceresi karşımıza çıkıyor. Bu diyalog penceresi ile istersek karşıya geçebilir, istersek burada kalabiliriz. Bu sistem sayesinde set ve hayatımız tamamen bizim elimizde. Dolayısıyla oyunda değerli seçimler var ve bu seçimleri yaptıktan sonra kendi kaderimizi belirleyebiliyoruz.
 
 
Nostaljik bir yapıya sahip olan bu gerilim hayatta kalma bulmaca macera oyunu 1 Haziran’da piyasaya sürülmeye hazırlanıyor. Oyunun Steam sayfası şu anda açık ve Steam sayfasında “Coming Soon” ibaresi yer alıyor ancak geçen gün oyunun 1 Haziran’da çıkacağı duyurulmuştu. Bu nedenle oyun haziran ayının ilk günü bizlere sunulacak. Bu tarz oyunları seviyorsanız bu oyuna göz atabilir ve deneyebilirsiniz.
 
oyun fragmanı
 
 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu